29-11-2010 Chaos in Laos!

Sawadee mensen!

Thnks again voor alle leuke berichtjes, wel like :) Nu even een ietwat korter bericht dan de vorige! We hebben een half uurtje voordat we weer een biertje doen met onze nieuwe Amerikaanse vrienden.

Op 26-11-2010 werden we 's ochtends opgepikt met een busje richting de border van Laos. Daar kwamen we rond 16.30u aan, Chiang Kong. Het was een mooi, maar gierig guesthouse. Het zouden Nederlanders kunnen zijn! Zo waren de handdoeken en het zwembad niet inclusief. Daar moest je extra geld voor betalen en hebben we dan ook geen gebruik van gemaakt (ja, wij zijn natuurlijk ook Nederlanders). Het eten was incl. Wij dachten, mooi! Maar dat was zo weinig dat we daarna nog ergens anders zijn gaan eten. Chiang Kong is vrijwel alleen 1 straat, met weinig te beleven. We hadden een kleine iets gevonden om te gaan eten. Nadat we klaar zijn met eten, wilden we gaan. De eigenaar vroeg ons toen of wij onze handtekening en land op een grote spiegel, die aan de wand hing, wilde schrijven. Dit was erg leuk en dit was de eerste keer dat wij ons een keer speciaal voelden daar! Dat we niet 1 van de vele toeristen waren! Daarna kregen we nog een dikke knuffel en zei hij dat we de volgende ochtend welkom waren voor breakfest, super leuk! Jammer genoeg  zat dit ook inclusief en hadden we geen tijd om daar terug te gaan.

Op 27-11 werden we 's ochtens vroeg opgepikt om naar de slow boat te gaan, richting Laos. Lang verhaal...maar we waren pas 4 uur later op de boot, terwijl we maar 5 minuten hoefden te rijden. Veel gezeik, slechte communicatie en we ze probeerden ons weer aan allerlei kanten te naaien met verhalen die ons af zouden moeten schrikken.. Welkom in Laos! Zo zeiden ze dat er geen electriciteit zou zijn in het plaatsje waar we zouden overnachten tijdens de slot boat van 2 dagen (dit was er dus wel) en dat we beter een bus konden pakken  (voor extra geld), omdat de boot overvol zou zitten (wat dus niet waar was) enz. enz. enz. We zijn deze keer gelukkig nergens op ingegaan! De slow boat beviel ons erg goed! Het was een hele ervaring op zicht. We hadden zitkussentjes aangeschaft, omdat we op hout zouden moeten zitten. Daar aangekomen zaten we allemaal in luxe autostoelen... Wat natuurlijk beter was! Het was super gezellig en zaten met zo'n 60 mensen op de boot. Kan je het voorstellen? 2 Dagen lang, alleen maar water, groene grote heuvels, privestrandjes en her en der een Laotiaan, een koe en een klein hutje. Super! Aangekomen in een kleine minidorpje om te overnachten, stormde de mensen op ons af om ons naar hun guesthouse te lokken. Uiteindelijk hadden we een goed guesthouse voor 2,50 per persoon :)

Op 28-11-2010 vertrokken we om 09.30u weer verder met de boot. Ja, wij waren de laatste van ongeveer 80 mensen die bij de boot arriveerde..geen commentaar... Na wat troubles bij de boot, vertrok deze gewoon. Wij hadden een minder luxe boot dan de andere. Waardoor plots iedereen uit onze boot opstond om te protesteren en de piraat uit te hangen! Waarna de bestuurders gewoon de boot starten..haha..naja.. We zijn gewoon allemaal een beetje te verwend denk ik. Ook deze boottrip was lang, maar gezellig, veel mensen leren kennen! Aangekomen in Luang Prabang stonden Carla en Gary ons op te wachten, de Amerikanen! Super leuk! Zij brachten ons naar hetzelfde guesthouse als dat zei zaten. Het is het 'vieste'  gusthouse tot nu toe, maarja, wat kan je verwachten voor 2,50 per nacht? 's Avonds allemaal uit eten geweest en wat gedronken in het super mooie en groene Luang Prabang!! Alles sluit hier om 23.30u. Dus op tijd naar bed. Luang Prabang is uitgekozen tot het mooiste plaatsje in heel Zuid-Oost-Azie en het is het zeker waard, wauw!! Mooier dan dat wij tot nu toe hebben gezien!

Op 29-11-2010 zijn we gezamelijk met de Amerikanen opgestaan en hebben we luxe brunche gehad. Zij deden hun ding en wij hebben heel Luang Prabang proberen te ontdekken. Het is klein, maar nog steeds erg mooi! De tijd is bijna op hier, dus ik sluit zo af met dit bericht. Wij treffen de Amerikanen zo nog even, want zij vertrekken over een paar uur naar Vang Vieng. Wij gaan daar morgenochtend om 09.00u heen. Het internet is zo sloom hier, dus geen foto's deze keer jammer genoeg!

Tot de volgende blog allemaal!! En alvast veel plezier en succes met de voorbereidingen van Sinterklaas!!

Lieve groetjes van ons!!!

1. Meanne:
    hey hey,

Wat kunnen jullie toch leuk vertellen. Echt leuk om te lezen.
    Hier is het al ijskoud brrr.
    Borrelse zo met jullie nieuwe vrienden!

X
  2. Carel en Herma:
    Maartje en Wesley,
    Eindelijk, dat miste ik nog in de verhalen "het onderhandelen over alles wat met geld heeft te maken". Dat zullen jullie nog wel meer gaan meemaken. In China begon ik altijd met 10% van het gevraagde bedrag. Maar goed Maartje dat je zoveel op marktplaats.nl hebt gehandeld, dat komt je nu van pas. Mooie foto’s die jullie hebben gemaakt, het ziet er allemaal prachtig uit. Ik hoor niets over de temperatuur en luchtvochtigheid zijn die goed uit te houden? Hier in Nederland is de eerste sneeuw al weer gevallen en vandaag is de eerste marathon op natuurijs. We zijn nog druk bezig om over twee weken Peter in zijn nieuwe huis te krijgen. Alles is besteld en de schilder is bijna klaar dus dat ziet er goed uit. Tegen de tijd dat jullie vakantie er op zit worden de laatste meubels geleverd.
    Veel reisplezier,
    Carel en Herma.
  3. Carel en Herma:
    He guys.
    We worden wel verwend met weer een berichtje, niet dat we dat erg vinden hoor.
    Vanmorgen een tijd met Dineke aan de telefoon gehangen,gezellig dus.
    Het is hier nu -2,5, dus koud, en af en toe valt er wat korrelsneeuw.
    Vanmiddag zou het echt gaan sneeuwen, ben benieuwd.
    Dat zullen jullie vast niet missen, koukleumen als jullie zijn.
    Zijn jullie niet "zeeziek" geweest als je 2 dagen op die boot hebt gezeten en dus ook geslapen neem ik aan?
    Fijn dat jullie Gary en Carla hebben leren kennen.
    Als ze een beetje hetzelfde plan hebben als jullie kom je ze nog vaker tegen.
    Jos, Marian en Nicole zijn het weekend naar Moniek geweest en daar is alles oke.
    De reis was erg vermoeiend maar wel de moeite waard.
    23 December komt ze over en 2 januari gaat ze weer terug voor nog maar 3 weken.
    Dan zitten haar 5 maanden erop!
    Zondag gaan de groten bij oma keldonk eten voor Sinterklaas.
    Wij gaan gourmetten zonder de sint.
    Misschien komt dit jaar de kerstman wel, wie zal het zeggen!
    Verder gaat hier alles zijn gangetje en hebben de jongens het druk in Veghel, maar het einde is in zicht.
    Nou jongens, nog heel veel plezier in Laos en geniet ervan.
    Tot de volgende keer maar weer.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxCarel en Herma.
  4. Dineke:
    Hey Avonturiers!!
    Heerlijk om weer van jullie te horen!!Leuke foto van jullie vieren,lekker relaxed en gezellig.Ga zo door met genieten, dan doe ik dat ook!!
    TAKE CARE!!

Met liefde en knuffels,
    Mams,Dineke.
  5. Boy en Dick:
    29 november 2010
    Lieve Maartje en Wes ! We hebben opnieuw genoten van jullie prachtige en enthousiaste verhalen..! Geniet met volle teugen en pas op voor ongedierte en mensen met kwade bedoelingen... :),hehehe... Veel plezier in Laos.... wees voorzichtig..!
    Oom Boy en oom Dick
  6. Wicked:
    29 november 2010
    Klinkt weer helemaal heerlijk daaros! Super chill van die lage prijzen en super leuk dat jullie veel andere/nieuwe mensen ontmoeten! Het is hier nu wit en glad bleh. &binnenkort is het weer kerst en dat word raar zo zonder jullie.

Nog heeel veel plezieros daar & niet te wild haha ;)

Dikkekkus.
  7. Betty Jones:
    30 november 2010
    Hoi Wes en Maartje,
    Te gek die mooie reis van jullie,ik heb het verslag met veel plezier gelezen.Ik blijf jullie volgen.
    Hier is het erg koud dus jullie hebben de juiste tijd genomen om weg te gaan,geniet ervan.
    Lieve groetjes van Betty.
  8. Tom:
    30 november 2010
    Aaaaj...wat ben ik jaloers. :P
    Goed om te horen dat jullie het naar je zin hebben. En jullie je tijd goed indelen, slapen, wachten, reizen, onderhandelen, drinken, communiceren, eten en vooral genieten! Hier gaat alles goed, en ik ben nu veel aanwezig op de ingesneeuwde Jan v. Heijdestraat.
    Have fun, kijk uit naar het volgende bericht!
    greetings from Lampegat
  9. Lonneke:
    1 december 2010
    Hallo Wesley en Maartje,

Ben jullie reisverhalen aan het volgen en dacht, dan ga ik ook maar eens een berichtje posten. Erg leuk jullie verhalen en foto's en zeker in Thailand een en al erkenning.

Geniet ze nog!!!

Lonneke
  10. Henny:
    2 december 2010
    Halloa,jongelui!!
    Het is weer te gek om wat van jullie te horen en wat een mooi schrijven elke keer weer,prachtig wat jullie tot nu al allemaal gedaan hebben!! en gezien natuurlijk! geniet ervan en tot horens maar weer!! liefs tante Henny
  11. Aaron:
    3 december 2010
    Yo Wez en Maartje, goed om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben.

Als ik zo die verhalen van jullie lees begint het bij mij ook wel te kriebelen....

Ben maar blij dat jullie lekker op vakantie zijn want hier is het koud en same ol' same ol'.

Veel plezier nog en we spreken ons snel weer!

Mzzlz Aaron en Elena
  12. Carel en Herma:
    4 december 2010
    Hai lieverds.
    Ra ra ra, wat heeft de mama gekregen voor haar verjaardag?
    Een....................pup en ze heet Tuc-Tuc, roepnaam Tuc!!!!!!
    Ons pap en mam hebben haar bij tante Sjaan gehaald.
    Ze is een fox met zwart, bruin en rood.
    Het is een harstikke lief ding.
    Noodels loopt er nog wat onwennig mee rond want ze loopt haar overal achterna.
    Ze sprong meteen op de stoel van Noodels maar dat hebben we gauw afgeleerd.
    Ze is nu 9 weken.
    Vannacht heeft ze goed geslapen en weinig gejoekerd en 1 keertje binnen geplast en gepoept.
    Het is echt een klein frutje.
    Ze ligt nu op mijn slip terwijl ik aan het typen ben en Noodels ligt aan mijn voeten.
    Ons Wiek heeft een foto op hyves gezet.
    Verder hebben we een gezellige avond gehad.
    Ik heb ook nog een telefoontje gekregen van Moniek vanuit Grenoble.
    We waren erg blij met het telefoontje van jullie uit het verre Laos.
    Het was goed je stem te horen.
    Doe het nu maar een paar daagjes rustig aan, dan kun je er er dadelijk weer flink tegenaan.
    Ons wereldje is nu alleen maar witter aan het worden,want het sneeuwt nu en ze hebben het er over dat het straks gaat ijzelen.
    Ons jongens en Sjon zijn nu klussen in Veghel en ons Wiek is werken.
    Verder gaat hier alles zijn gangetje.
    Veel plezier nog de komende week en tot het volgende berichtje.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxCarel en herma.
  13. Suus:
    5 december 2010
    Haa Maartje & Wes!

Super leuk om jullie verhalen te lezen!! Wat kun je in 3 weken al veel gezien en gedaan hebben! Als ik dit zo lees, dan heb ik nog meer zin om ook naar Thailand te gaan! Geniet er nog goed van daar! Hier is 't 'freezing', dus wel wat andere temperaturen dan waar jullie je in bevinden (jaloers)!

Ik ben benieuwd naar jullie volgende avonturen!

xxx Suus

PS: Ik ben er nu pas aan toegekomen jullie verhalen te lezen (Mexico, vriendenweekend, knieoperatie Peter, sinterklaas enz.). Maar ga ze vanaf nu meteen volgen!
  14. Cat:
    5 december 2010
    Hey Wes & Maartje!
    Sorry we missed your telephone call...we were gone with your Mom (no wonder you could not get a hold of her either!)...to check out our new summer residence...SURPRISE...check your email,I am sending pictures! :-)
    Have fun on the 4000 Islands! Keep the news coming!
    Happy Sinterklaas!!

Love,