04-02-2011 Het einde naderd..!!!

4 februari 2011 - Koh Samui, Thailand

- Er staat weer een mapje met nieuwe foto's op onze blog 06-02-2011 -

Sawadeekaaaaah mensen!

Bij deze ons (toch wel bijna laatste) blogpost op onze website! Want over 10 daagjes zijn we alweer terug in het frisse, maar alom knusse en gezellige Nederland! Het voelt nu nog een beetje dubbel.. We willen niet weg waar we nu zijn (omringd door mooie stranden en eilanden!), maar om weer terug te gaan nara ons nieuwe huisje en familie en vrienden is toch ook weer fijn :) Het zoeken naar en opnieuw beginnen met werken klinkt dan weer minder.. Nu we toch bezig zijn met plus- en minpunten op de noemen hebben we besloten om deze blog in een plus- en minvorm te schrijven! Dat ter afwisseling van onze lange blogs... Ja, we weten dat het niet altijd meevalt om aan zo'n lang stuk tekst te beginnen (met lezen, laat staan schrijven!). Respect voor degene die het helemaal hebben uitgelezen!

Kanchanaburi

+ Het was een klein schattig plaatsje (lees: rustig en toch met het nodige vertier)
+ We hadden een nog schattigere bungalow voor 200 Baht per nacht (5 euro en ja, we blijven Nederlanders!)
+ We hebben allebei een luipaard(je) mogen vasthouden en bekijken en mogen fotograferen!! Hoogtepuntje van onze reis, ze waren om op te vreten! (zie foto's)
+ Er was een KFC voor Wes!
+ We waren nog steeds levend na een dag te hebben gefietst (links fietsen)
+ We waren 'gratis' gaan zwemmen (het kostte entree bij dit hotel, maar we liepen voorbij de receptie alsof we gasten waren...BREAKING THE LAW, BREAKING THE LAW!)
+ We hadden romantisch kaarslicht op onze veranda (dankzij het zusje van Maartje, thnks!)

- We mochten de luipaarden niet mee nemen
- Er was alleen koud water in de bungalow
- Bij de KFC waren (serieus) alle kipburgers op!!!
- Wes sliep slecht in de bungalow, teveel geluiden van beesten die hem op konden vreten (Maartje sliep daarentegen erg goed, omdat ze wist dat Wes de hele nacht wakker bleef om al die beesten te vermoorden)

Bangkok (dit was maar 1 nachtje, omdat we naar Kuala Lumpur vlogen vanuit Bangkok, dus niet boeiend genoeg).

Kuala Lumpur

+ We zijn weer in een ander (nieuw) land geweest!!
+ De mensen waren erg vriendelijk
+ Islamieten, Hindoes, Buddhisten leven hier allemaal in harmonie samen
+ De mensen spraken over het algemeen (goed) Engels
+ Er is een overzichtelijk en goedkoop openbaar vervoer
+ We hadden 2 dagen met een Hop on en Hop off bus rond gereden, waarvan een halve dag illegaal, omdat het kaartje al verlopen was (BREAKING THE LAW, BREAKING THE LAW)
+ We hadden een fijn hotel met vriendelijk personeel
+ Felice en Raphael (de twee Fransen) kwamen ook, omdat zij er ook achter kwamen dat ze geen visaverlening kregen in Thailand
+ We zijn omhoog geweest in de KL-tower en (natuurlijk) de Petronastowers
+ We hebben de grootste indoor achtbaan ter wereld mogen bezichtigen!! Serieus mensen, het gaat hier om een SUPERGROTE shoppingmall, waarvan 3 etages bestaan uit een pretpark (verdieping 5 t/m 8..) met daarin een achtbaan van 800 meter lang.. Echt te vet..
+ Mensen horen gillen (die in die achtbaan zaten) terwijl je aan het winkelen bent
+ De Batu Caves (prachtig groot heilige bedevaartsplaats in een grot die duizenden jaar oud is, vooral de buitenkant was erg mooi en indrukwekkend
+ Maartje heeft een grote leguaan vast gehouden (tja, hoe vaak krijg je de kans?)
+ Maartje heeft een shirtje gekocht van het Hard Rock Cafe (nummer 3 tijdens deze reis)
+ Wes heeft zich gewaagd aan de Chinese geneeskunde met een vies poedertje waarbij we twijfelden of we niet aan zouden worden gehouden op het vliegveld... Het werkte goed! :)
+ We hadden een man ontmoet uit Sri Lanka en hebben er nu dus een adresje bij om te logeren
+ Kuala Lumpur was een leuke stad, met voor ieder wat wils en wij hadden ons er goed vermaakt!

- Kuala Lumpur is een stuk duurder dan Thailand, Vietnam, Laos en Cambodja..
- We werden meteen bij aankomst op het vliegveld al besotemieterd met het geld, aargh!
- We hadden 3 uur moeten wachten voor de kaartjes van de Petronas Towers
- De Batu Caves waren van binnen vrij rommelig en stonken.. Er was enkele dagen ervoor een groots festival geweest en hier waren ze niet zo snel met opruimen...
- Wes had een Chinees medicijn, omdat hij last had van zijn keel (lang leve airco in de Hop On/Hop Off bus...) Het advies luidde: two days no chicken, egg or beer. After three days, you okay. Het waren voor Wes de twee zwaarste dagen van zijn leven.
- We hadden nog wel een paar dagen langer willen blijven in Kuala Lumpur

Phuket
+ ZEE!
+ We hadden enkele keren met Tim afgesproken, een oude kennis van Wes die daar al bijna 4 jaar woont
+ We hadden een betaalbaar guesthouse kunnen vinden
+ Er was een bioscoop (The Tourist was niet zo slecht als zijn recensies)
+ Er was caramel popcorn voor Maartje

- Er waren verschrikkelijke taxis en minivans die ons ophaalden van het vliegveld (en dan heb je weinig keus en moet je toch betalen om ergens anders te geraken)
- Phuket was vrij duur tegenover de rest van Thailand (zelfs de was en het internetten was belachelijk duur)
- De 7-eleven deed er ook aan mee
- Het was er vrij druk
- Het heeft geregend!
- De boot naar het eiland Koh Phi Phi liep vol water waardoor niemand kan zonnen op het dek (serieus...WTF?!)
- Dit was blijkbaar normaal en toen wisten we ook waarom de bemanning alle raampjes zorgvuldig dicht maakte..

Koh Phi Phi

+ ZEE!
+ Er was een viewpoint hoger op een berg met mooi uitzicht!
+ We waren op een snorkeltrip geweest
+ We hebben Maya Beach gezien (het Beach van de film The Beach)

- Onze hoge verwachtingen van die eiland werden niet waar gemaakt
- Het was druk en duur
- Het had veel weg van een soort Lloret de Mar of Chresonissos (dat is oke, maar niet als je het niet verwacht)
- Het strand lag vol met rommel (flesjes, peuken enz. enz.)
- Het viewpoint was een half uur hiken...grrr...
- Wes had (kort) flinke ruzie met een GROEP Thaise locals... Om een spelletje met een bal.. (De kerels waren met een bal aan het overschoppen..wij lagen lekker op het strand...hun kring werd groter en wij bleven liggen.. Natuurlijk kwam de bal een x tegen ons aan.. Ze wilden ons duidelijk weg hebben en zeiden dat ook (YOU MOVE!, Wes: YOU MOVE)... Ze bleven af en toe richting ons schoppen en een beetje lachen.. Wes zei al tegen Maartje 'als die bal nog 1 x hier komt, gooi ik 'm in het water!' Toen Maartje naar het water liep om een paar foto's te maken, vloog de bal plots over haar hoofd het water in..*zucht*... Wes hield zich aan zijn woord.. Waarna er 7 Thaise kerels om hem heen stonden ' YOU GET TE BAL!' Wes: NO... enz. enz. Waarna er een woordewisseling plaats vond tussen gebrekkig Engels en goed Engels.. Er werden verweten naar elkaar gegooid.. WHERE YOUR FROM?!! Wij zeiden niets.. De kerel wijzend naar Wes 'YOU'RE, YOU'RE FROM ISRAEL!!'  Maartje: *proest* Enz. enz. Op een gegeven moment begonnen ze Wes te duwen..Wes reageerde volwassen genoeg (hij is immers 30) door niet terug te duwen en te...praten.. Al met al kwam alles goed (hun hadden zelf de bal eruit gehaald).. Ons werd af geraden om niet meer terug te komen (wat we ook ZEKER) niet van plan waren..)
- Wes zocht natuurlijk om internet over vijandige Thaise mannen op Koh Phi Phi en kwam erachter dan enkele jaren geleden een Belgische man was vermoord om een I-pod... Vorige week hoorden we van een verkrachting op Koh Phi Phi, lang leve de Thaise locals die gericht zijn op toeristen en geld!
- Er waren veel mensen die naar Maya Beach wilden en het was (net wat) te druk..

Koh Lanta

+ STRAND!
+ MOOIE HELDERE ZEE! (hadden we allebei nog nooit zo helder gezien in ons leven!)
+ RUST!
+ Een leuke bungalow voor een goede prijs OP het strand!
+ We hadden een koelkast in onze kamer (drank is goedkoper bij de 7-Eleven, we zijn nog steeds Nederlanders)
+ De twee Fransen waren er ook nog steeds bij, dat was gezellig
+ Vriendelijke (Thaise) mensen
+ Lekker borrelen op het strand en in gezellige barretjes met leuke mensen (hoe positief kan een zin zijn?!)
+ We waren met de scooter naar de enige waterval op Koh Lanta gereden
+ We hadden een prachtig klein, vrijwel onbemand, strandje gevonden!!
+ We hadden hier zo naar onze zin dat we er 5 nachten zijn gebleven!
+ Wes had een nieuwe zwembroek en Maartje had twee nieuwe jurkjes gekocht
+ We hadden prachtig weer!
+ Er was elke dag (vrijwillig) beachvolleybal

- We hadden een kater gehad
- De waterval was eerst 30 min. hiken in 30 graden celcius en stelde VRIJWEL NIETS VOOR! Aargh...dat zeggen ze pas als je terug komt 'it's small isn't it? That's because it's dry season..'  %$@#$^% Okey, adem in, adem uit..

Koh Samui

+ RUST!
+ Palmbomen OP het strand met hangmatjes ertussen (Maartjes beeld van perfectie op het strand werd voldaan)
+ We hebben een vleugje van het Chinese New Year mogen meepikken

- We kunnen hier niet zo lang blijven, omdat we al langer zijn gebleven in Koh Lanta
- De bungalows en het eten zijn wat prijziger

Zo, bij deze hebben jullie een beetje een beeld van onze afgelopen weken! De foto's zeggen hopelijk wat meer! We zijn nu lekker een beetje aan het eilandhoppen en aan het relaxen, dus er gebeuren ook minder spannende dingen om te vertellen. We vertrekken morgen alweer naar een volgend eiland en we gaan de 10e weer terug naar Bangkok, waar we alvast een lekker luxe hotel hebben geboekt met zwembad op het dak!! Alsnog bedankt voor jullie reacties op onze laatste blog en tot snel!

Liefs en knuffels,

Wes & Maartje

1. Martijn:
    4 februari 2011
    waren er ook +/- momenten?
  2. Cat:
    5 februari 2011
    Finally! I was about to think you guys had fallen hostage to some activist group called "Free the Grasshoppers", inspired by the movie "Free Willy"...and they had seen the picture of Wesley getting ready to gulp one of those poor beestjes! ;-)
    Enjoy the last week of your venture!
    Love,
    Cat
  3. Wicked:
    5 februari 2011
    Ola Ola! Nice zo'n overzicht van alle +/- punten van alles waar jullie zijn geweest (: Fijn dat jullie hebben mogen genieten van de kaars! Haha :D Echt super foto's, maartje erg stoer met de leguaan! (: &idd perfect foto in de hangmat. Wes; geweldige foto van jou en die tijger! Respect. Kan niet wachten tot jullie volgende week thuis komen (: Maar ik snap wel dat jullie nog niet weg willen! Zou ik denk ik ook niet willen. Geniet nog van de laatste week en tot volgende week [dat klinkt echt mega raar na 3 maanden]. Byebye kusje.
  4. Sjon en Inge:
    Hoi Maartje en Wes,
    Wat een geweldige foto's weer de laatste !
    Het was super om jullie verhalen te lezen maar ook om de foto's te zien ! De laatste weken KL en terug in Thailand op de eilanden herken ik weer wat. Wat hebben jullie veel gezien en gedaan zeg. Geniet nog van de laatste week in Thailand, jullie zien er heel goed en super gelukkig uit samen. Fijn dat jullie dit hebben gedaan en de verhalen met ons hebben gedeeld al zullen jullie veel meer hebben meegemaakt ! Fijne dagen nog !
    Groetjes Sjon en Inge
  5. Thea:
    hallo Maartje en Wes

de laatste week in aantocht geniet er maar van want voor je het weet zit je weer in de drukte. Maar dit pakken ze jullie toch niet meer af. De foto's zijn mooi om te zien. Zo hebben we toch een beetje een idee waar jullie je bevinden.
    Verder wensen we jullie nog een fijne week en tot ziens.
    de Bosjes Keldonk
  6. Dineke:
    Hi Kids,
    Wat was het weer leuk om te lezen!!....dit relaas
    in vogelvlucht,heel goed gedaan!!....gelukkig
    meer pluspunten dan minpunten,en wat een prachtige
    foto"s!!....speciaal die met de dieren,GEWELDIG!!
    Ik kan niet wachten om jullie weer in m"n armen
    te sluiten,maar....ik moet nog even geduld hebben.
    Nog een super laatste week gewenst!!!!
    Effe lekker nachillen on the beach,HEERLIJK!!!!
    En dan een goede vlucht naar huis om jullie
    safe en sound terug te zien.IK KIJK ER NAAR UIT!!

Met liefde en knuffels,
    Mams,Dineke.
  7. Boy en Dick:
    7 februari 2011
    Geweldig verhaal en geweldige foto's ! En wat een verhalen... @Wes: haal de volgende keer nou gewoon die bal uit het water.... ;-) ! Fijn te horen dat jullie het zo goed hebben daar....!

liefs,
    oom Boy & oom Dick
  8. Tim en Joke:
    Hey die Maartje en Wes,

Wat leuk om weer eens iets van jullie te horen. Het ziet er super uit!! Geniet nog van de laatste week vakantie. Leuk om te zeggen...tot volgende week!

Groetjes Tim en Joke
  9. Carel en Herma:
    He lieverds.
    Jullie aan het aftellen, wij tellen net zo hard mee.
    Deze maanden zijn snel gegaan, maar nu het bijna om is duurt het lang voor ons gevoel.
    Wat hebben jullie weer veel gezien en gedaan!!!!!
    En Wes,ondanks dat daar alles op zijn elf en dertigste gaat moet toch even het "mannetje" naar buiten komen, ons pap genoot ervan!!!
    Voor een verklaring moet je bij ons Maartje zijn.
    Deze vorm van vertellen maakt heel veel duidelijk: de + is meer dan de -.
    Ik denk dat jullie straks nog weken nodig hebben om alles te verwerken van wat je allemaal meegemaakt heb.
    Maartje, dan kun je vaak zeggen, zoals wij van je over genomen hebben: bin there!!!!!
    We genieten van jullie avonturen en weten er eigenlijk weinig op te zeggen.
    De vragen komen wel als jullie weer thuis zijn.
    Wij wensen jullie vanuit een niet meer zo koud Boekel een hele fijne laatste week en zorg dat je lekker uitgerust thuis komt.
    Geniet er nog even van.
    Een hele fijne vlucht, let op elkaar en je spullen
    (die speciale veiligheidszak erom)en tot zondag.
    We kijken er naar uit!!
    Liefs xxxxxxxxxxxxCarel en Herma.
  10. Claudia:
    7 februari 2011
    Ik vond het ook weer hartstikke leuk om te lezen!
    Wat een mooie foto's ook....jullie zullen er vast heeeeeel veel gemaakt hebben! Geniet van jullie laatste dagen en kom gezond weer thuis.
    groetjes Claudia & Romeo
  11. greetje:
    9 februari 2011
    Hallo maartje en wesley
    Wat een mooie verhalen en mooie foto's. Wat hebben jullie veel meegemaakt. Geniet nog even van de laatste dagen en kom gezond weer thuis.
    Hartelijke groet, greetje