06-12-2010 Sinterklaas in Laos..??

6 december 2010 - Vientiane, Laos

Sabadee lieve mensen!!

Bij deze weer een berichtje vanuit Laos. Deze keer vanuit de hoofdstad, Vientiane!

Op 30-11-2010 kwamen we dus aan in Vang Vieng en troffen we de twee Amerikanen. Op het eerste gezicht leek Vang Vieng niet mooi en simpel. Maar als je een tweede keer kijkt, zie je de prachtige bergen die de halve zijde van het plaatsen omringen, prachtig!! We sliepen in een kleine bungalow aan tussen een rivier en de bergen. Na ook deze beestvrij te hebben gemaakt konden we gaan, eten, drinken en slapen. Het bed was super hard, waardoor de volgende ochten verhuisden naar de andere kant van de rivier. Hetzelfde guesthouse, maar dan niet in een bungalow.

Op 01-12-2010 gingen we 'tuben'  met Gary & Carla. Voor degene die niet weet wat tuben is: http://www.youtube.com/watch?v=XtqSMFZ9VBI&feature=related
Dit was superleuk! Het was een beetje Lowlandsfestiival aan een rivier zonder regels. Het kan gevaarlijk zijn, maar wij blijven verantwoordelijk ook al hadden we wat alcohol op. s' Avonds zijn we uit eten geweest en hebben we een beetje aan de bar gehangen totdat we helaas afscheid van elkaar moesten nemen. Gary & Carla gingen namelijk s' ochtends vroeg naar Vientiane op dooreis naar Cambodja.

Op 02-12-2010 werden we wakker en hadden we helaas weer slecht geslapen. Wat bleek? Het bed in de nieuwe kamer was niet zachter of beter dan het bed van de bungalow.. Vandaag was een chill en zit-de-kater-uit-dag. Wesley had nog wat last van zijn gekke capriolen op een glijbaan met een tube. (getting old..) s' Avonds hebben we in een loungerestaurant gechilled waar eindeloos Friendsafleveringen worden afgespeeld. (In veel cafes heb je de keuze tussen Friends of Family Guy.)

Op 03-12-2010 was de moeder van Maartje jarig!! :) Wij hebben toen een kleine schakelbrommer gehuurd en zijn wij richting wat grotten gereden. Onze missie was om naar de "Blue Lagoon"  te gaan, maar we werden jammer genoeg bij een eerdere grot rondgeleid en afgeript... Dit bleek niet de Blue Lagoon te zijn.. Aangekomen bij de Blue Lagoon werden we verwelkomt door een hard schreeuwende Duitser die een Laotiaan gasoline uit zijn brommer zag halen!!! Lekker dan.. Dus de brommer hadden we maar zo dicht mogelijk bij ons geplaast. De plas was prachtig blauw!! Wesley was nog omhoog geklommen naar de grotten, deze waren ook super. Maartje had toen een opgezwollen voet en vond het beter om maar beneden te blijven (om te zonnen..!). 's Avonds weer uit uit eten geweest en naar een leuke bar geweest (een van de weinige barren where people actually dance).

Op 04-12-2010 hadden we om 09.00u een crappy bus naar Vientiane. Een rit van 4u.. Vientiane was op het eerste gezicht een echte stad. Minder groen en mooi dan de andere plaatsen waar we waren geweest. De Franse invloeden zijn overal zichtbaar, zoals in de straatnamen en de vele baguetteries. Ook waren alle guesthouses duurder. Daarom ging Wesley met twee andere jongens uit de bus op missie om het goedkoopste guesthouse te vinden. Maartje pastte op de spullen :)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Carel en Herma:
    He jongens.
    Wat een prachtige foto's!
    Ik heb toevallig gisteren op de site gekeken naar de bezienswaardigheden in de hoofdstad.
    Er schijnt een prachtig park te zijn met heel erg grote beelden (reuze beelden) van Boedha.
    Je moet er met een bus of brommer naar toe, want lopen is te ver volgens de info.
    Wes, ben jij echt uit die fles aan het drinken??????????
    Dan moet de dorst wel erg groot zijn!!!!!!!!!!!
    Het weer is nu voor het eerst weer wat aangenamer, net boven nul en gesmolten sneeuw op de velden en langs de weg.
    We hebben gisteravond met zijn 4tjes gegourmet en net de lichtjes buiten op gehangen (nu is het tenminste niet zo koud).
    Iedereen is op het werk en ik mag oppas spelen voor Tuc!
    Ze doet het geweldig en ligt nu lekker te slapen.
    Maartje, let je een beetje op met je voet, pak maar wat relax time, dan kun je er straks weer goed tegenaan.
    Jongens, nog veel plezier en voorzichtig aan.
    Tot de volgende keer.
    xxxxxxxxxxxxCarel en Herma.
  2. Dineke:
    Hey Bikkels!!

Wat een prachtige foto"s weer!!Geweldig mooi natuurschoon en jullie zien er gelukkig ook goed uit.......WES,SNAKE IN A BOTTLE???!!!!OH GOSH!!!!
    Jongen,ik was zo blij om je stem te horen aan de telefoon....doet me goed!!

Hier is alles goed,ik begin weer met werken na de Kerst.Dus,ik kan nog een beetje rustig aan
    doen!?{IK RUSTIG??!!HAHA}
    Gisteren met Dad en Cat naar Belgie geweest,hebben jullie de foto"s al gezien from their "NEW CASTLE"?!
    Geweldig!!Een mooi plekje.
    Nou,Maartje en Wes,ga door met genieten,reizen en relaxen{Maartje,let op je voet,PLEASE!!}

TAKE CARE!!!!!!!
    Met heel veel liefde en knuffels,
    Mams,Dineke.
  3. Wicked:
    Hee avonturiers!

Klinkt weer allemaal leukleuk wat jullie hebben gedaan en ook een wild feest dus gehad haha :) Wel leuk dat jullie weer nieuwe mensen hebben leren kennen. Een hele leuke gave foto's! :D

Nog veel plezierso <3dikkekus