18-11-2010 Bangkok

18 november 2010 - Bangkok, Thailand

Hey mensen!

Daar zijn we weer! We hebben ondertusen alweer een heleboel gedaan. Als eerste bedankt voor alle leuke reacties J We vertrekken straks om 18.00u lokale tijd richting het station en gaan we met de nachttrein naar Chang Mai (Op 1 na grootste stad van Thailand ten noorden van Bangkok). Een reis van ongeveer 13 uur (ca. 700 km). We zijn benieuwd. Het is blijkbaar een hele ervaring om een keer met die trein te gaan.

Wat hebben we allemaal ondertussen gedaan? Zoveel, dat we zelf ons dagboekje er ff bij moeten halen haha. We hebben voor de zekerheid alvast onze visum voor Vietnam aangevraagd en alweer ontvangen. De rest van de visums zijn bij de grens verkrijgbaar. We hebben onze eerste kleding al ingekocht, omdat het toch echt een deal was die we niet konden laten gaan... grmbl... weg voornemen om alles de laatste paar dagen van onze gehele reis te gaan inkopen *zucht*.. We zijn dinsdag naar Lumphini park geweest. Een soort Central Park in New York, maar dan kleiner en minder verzorgd. Iets voor 18.00 klonk er een liedje uit de boxen in dat parkje en klokslag 18.00 stond plots iedereen doodstil..vaag.. Ook alle joggers enz. Dat is blijkbaar een gewoonte hier,het nationale volkslied. Verder zijn we daarna naar een echte Thaibox wedstrijdavond (Lumphini Boxing Stadium) geweest. Bijna 4 uur lang verschillende wedstrijden. Wij zaten natuurlijk 1e klas, 2e rij. De schade viel mee, 1 persoon werd afgevoerd in een rolstoel, dus... Daarna begon het echt te stortregenen van hier tot aan..Tokyo? Niet normaal in ieder geval. Lucky for us staat er op elke hoek een taxi. ‘s Avonds hebben we weer in de buurt van ons guesthouse gechilled met een heerlijk thais biertje, lekkere hapjes en natuurlijk een grote WATERPIJP J

Woensdag, 17 november hebben we echt een super fietstour gehad bij de Nederlandse Co van Kessel. Een Nederlander die al 35 jaar in Bangkok woont en die diverse (fiets)tochten organiseerd. Daar komen voornamelijk Nederlanders op af. We hadden een tour van 5 uur samen met 3 andere Nederlanders uit (serieus) Nistelrode..! Leuke lui. (Voor degene die dat niet weten te liggen.. een ander klein dorp in Brabant.) Dit was erg gaaf. We kwamen zo op plekken die we anders nooit hadden ontdekt. Het was totaal niet toeristisch en alle steegjes waren vrij nauw. Alle kinderen die we voorbij fietsten,renden naar ons om te zwaaien en ‘hellooooooo’ te roepen. Wes krijgt trouwens veel aanzien hier met zijn hippe kapsel. Dat valt Maartje een beetje tegen, aangezien zij dacht dat zij degene was, omdat ze blond is... Naja, maakt verder ook niet uit. Daarna zijn we op aanraden van de andere Nederlanders naar het Sky hotel (Bajokee Tower) geweest. Dat is het hoogste gebouw in Thailand, 84 verdiepingen hoog. Een waanzinnig mooi uitzicht! MET een gratis drankje erbij, wat meteen de duurste cocktail werd natuurlijk. ‘s Avonds wilden we nog wel naar Patpong, blijkbaar een leuke buurt met barretjes enz.. Hmm.. totdat we werden afgezet in een donkere steeg bij een enge kroeg en waar werd gepraat over de bekende pingpong shows, vrouwen en verschillend voedsel... Vul zelf maar in! Dus wij zijn de taxi niet uitgestapt en zeiden de taxichauffeur dat we hier niet van gediend waren ;) Maar volgens hem was dit toch echt iets wat we moesten zien..! Hmm, nope! Daarna zijn we naar de Patpong Nightmarket en andere barretjes geweest. ‘s Avonds nog een lekkere Mc flurry gegeten bij de Mc Donalds. Zelfs hier voor de helft van de prijs!! Kan niet op dachten we.. Tot dat we het ijsje zagen.. de helft van de prijs = de helft van het ijs..hmmz..

Vandaag 18-11, waren we vroeg (07.00 werden we opgepikt) op gestaan om naar de bekende Floating Market (Damnoen Saduak) te gaan, 1,5 rijden buiten Bangkok. Het is gewoon precies wat het al zegt. Een drijvende markt vol met verkooplui en toeristen. Mooi, maar jammer dat het zo commercieel is opgezet.. Dadelijk gaan we nog even met onze voetjes in zo’n bak van die kleine visjes zitten. Die eten dan blijkbaar alle dode huidcellen op.. We laten ons verassen! Daarna worden we om 18.00u opgepikt en komen we morgen rond 09.00 aan in Chang Mai. Verder bevalt het eten hier ons nog steeds erg goed en zijn we nog nergens ziek van geworden. Ook hebben we nog niet veel enge beesten gezien haha. Check de rat op de foto en we hadden een kleine gekko op onze slaapkamer die Wes alle kanten op heeft gejaagd, maar nog steeds ergens verstopt zit..

Tot de volgende blog!

Greetings van jullie lieftallige Wesley & Maartje

Ps. JAAA, we zijn allebei met echte pytons op de foto gegaan.. !

1. Boy en Dick:
    18 november 2010
    Ha luitjes ! Zo te lezen vermaken jullie je best in dat mooie Thailand... we zijn erg jaloers !! Leuk ook, zo'n fietstocht door Bangkok ! Zeg, die gekko bij jullie op de kamer, daar hoeven jullie helemaal niet bang voor te zijn. Die zijn er ook volop in Indonesië (vooral Bali); ze doen echt niets, sterker nog: ze eten alle muggen in de kamer op, dus dat is alleen maar handig... niet wegjagen, dus..!
    Ben benieuwd hoe jullie de treinreis hebben ervaren en Chiang Mai natuurlijk !
    liefs en take care, Boy en Dick
  2. Dineke:
    18 november 2010
    WAUW!!Wes en Maartje,wat spannend allemaal!!.
    En wat een leuke foto"s en bericht,ik leef helemaal met jullie mee.Zo te zien vermaken jullie je uitstekend,GEWELDIG!!.Ben benieuwd naar de volgende ervaring{treinreis en Chiang Mai}GOEDE REIS!!!!!!!
    EN VEEL PLEZIER!!!!
    Met liefs en hugs,
    Mams,Dineke.
  3. Mikey V:
    18 november 2010
    Mensjes nogmaals niets anders dan jaloezie :P
    Geniet ervan, Muuk en ikzelf vonden Chang Mai een van de mooiere (schonere steden) in het Noorden. Misschien ook omdat ze een Starbucks hadden :).
    Geniet ervan, wij blijven jullie volgen.
    Groetjes,
    M&M
  4. Nick:
    18 november 2010
    Cool blog, enjoyed reading that. Eat lots of Som Tum.
    You better take a lot of pictures when you get to Angkor Wat, that's what I'm really looking forward to seeing.

I like how you switched to 3rd person there in the middle section, Wes krijgt trouwens..... Dat valt Maartje...... ;)

Enjoy!

Cheers,

Nick
  5. Sjon en Inge:
    Ha Maartje en Wes,
    Oude tijden herleven voor mij, met de trein naar Chiang Mai, de tempels (wats) bekijken, het olifantenkamp Mae Sa, de night bazar, het Phu Ping paleis, de heetwaterbronnen van Pong Deod en de Palong (langnekken) ben zo benieuwd wat jullie allemaal gaan zien en doen ! Maar wat ontzettend gaaf om jullie zo te volgen, fijn van jullie visums voor de andere landen. Heel heel veel plezier in het Noorden ! Super van de foto's die jullie meesturen maarre zo'n pyton nou dat is niets voor mij haha ! Groetjes, Sjon en Inge
  6. Meanne:
    hey,

Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen. Word haast jaloers :)

Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen

Liefs Meanne
  7. Hetty:
    Ha!

Dat verklaart waarom je nooit meer komt trainen!!
    Mijn broer is vandaag ook in Thailand aangekomen, hij gaat 3 maanden. Hoe lang blijven jullie weg?
    Als je een Nederlander tegenkomt die Joost heet dan loop je de kans dat het mijn broer is :> Thailand is niet zo groot he, dus die kans zit er wel in :P

Maar in ieder geval veel plezier daar en volgende week komt Duran je ook nog achterna, dus schrik niet ! :>
  8. Marieke:
    18 november 2010
    Whaa:D! Dat klinkt erg leuk allemaal!!! Geniet ervan!

X Marieke

P.s. Leuk kapsel Wes!
  9. Wicked:
    Hee miss&Mister!

Leuk die verhalen. Fijn dat jullie goed aan zijn gekomen en dat jullie je vermaken door overal heen te gaan! &doh ik kon ook wel van te voren zeggen dat jullie je niet aan die regel zouden houden over geen andere kleren kopen haha! Jullie hebben niet voor niks een walk in closet @ home. Wel vaag die gewoonte dat iedereen stil blijft staan om 18.00 maar dat zal zeker niet de laatste rare gewoonte zijn die jullie tegenkomen. Ook super gaaf dat jullie naar een bokswedstrijd zijn gegaan! ^^ Wel toevallig dat jullie Nederlanders tegenkwamen met de fietstocht! & nee Maartje je kan niet altijd in het middelpunt staan haha. Echt supervette foto's en ik ben benieuwd naar de volgende foto's en berichten. Ben jaloers op de foto's met de slang! Jesus.

Dikke smak dat lieftallige [schoon]zusje.
  10. Kelly:
    Hey Maartje & Wes,

Super om al jullie belevenissen te lezen! Het begint al te kriebelen!
    Hoe is dr. Fish jullie bevallen?
    Veel plezier in Chang Mai! Ojaa... ook daar hebben ze een leuke nightmarket.

Ciao,
    Kelly
  11. Herma:
    He lieverds.
    Daar ben ik weer.
    Maartje en Wes............dat jullie op de foto gaan met slangen om je nek, dat hadden we nooit gedacht.
    Maartje, je bent wel wat beesterij gewend met de scout, maar dit is toch effe een wat ander formaat.
    En Wes, ben je je vliegenmepper vergeten in te pakken?
    We zien en lezen dat jullie het daar super naar je zin hebben (ook zonder H en M.)
    Ben benieuwd naar de lange treinreis van morgen.
    De treinen zullen daar misschien niet zo comfortabel zijn als hier, maar daar kom je vanzelf achter.
    Hier gaat alles ondertussen zijn gangetje, veel klussen bij Peter, maar het schiet al op.
    De schilder is boven klaar en gaat maandag onder beginnen.
    De jongens zijn nu weer naar Veghel.
    Gisteravond zijn we bij Ineke en Peter geweest,
    wat erg gezellig was.
    Ineke komt ook uit Nistelrode, dus die kent jullie medefietsers misschien wel.
    Om in de tijd van het jaar te blijven: vol verwachting klopt ons hart betreffende jullie nieuwe verhaal en foto's.
    Ik wens jullie, ook namens Carel, een hele fijne treinreis en veel plezier in Chang Mai.
    xxxxxxxxxxxxxxxHerma.
  12. Nathalie:
    20 november 2010
    Hoi Wesley en Maartje,

We hadden jullie nog een kaartje gestuurd maar ik heb het vermoeden dat jullie die niet meer hebben ontvangen voor vertrek dus bij deze: HEEL VEEL PLEZIER en geniet, geniet, geniet!!
    Ik lees gave verhalen dus ga zo door!
    Take care over there!!! Mike en Nat
  13. Joost & Mel:
    20 november 2010
    Hee Maartje en Mister T uhh W,

Ziet er allemaal goed uit! Zelfs de wc's zijn betegeld!
    (die van ons moet nog ;-)
    Vette dingen gedaan, we zijn jaloers! Geniet er lekker van, we houden jullie in de gaten.
    Bye Bye you fools
  14. ilona:
    23 november 2010
    Dushiii'sss
    Mooi verhaal, en ik sluit me bij joost en mel aan. Je krijgt bijna zin om ook in het vliegtuig te stappen.
    Kijk weer uit naar jullie volgende verhaal.
    Ps: Wes ik snap wel dat je je aandacht krijgt met je kapsel ;). Mis alleen nog de gouden accessoires.
    Ciaaooo
  15. Tim en Joke:
    24 november 2010
    Hey die Maartje en Wes,

Wat ziet het er daar gezellig uit!
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier en kijken nu al uit naar de spannende verhalen die we te horen krijgen.
    Heel veel plezier nog!!
    Groetjes Tim en Joke